Znaki towarowe
Cechy, które zazwyczaj przypisuje się plakatom Zamecznika – wyszukana prostota poddana rygorowi intelektualnemu, eliminacja elementów dekoracyjnych, które zaciemniają całość kompozycji (Jerzy Olkiewicz, Kultura 1967) i umiejętność budowania znaczenia w oparciu o silny znak graficzny – pokrywają się z kryteriami projektowania znaków towarowych. Jest to poboczny wątek twórczości Zamecznika, ale wynikający bezpośrednio z jego postawy artystycznej przyjętej w projektowaniu plakatów.
Zamecznik jest autorem m.in. stosowanego do dzisiaj logo wydawnictwa „Arkady” (I nagroda w konkursie, 1956 r.), Tarchomińskich Zakładów Farmaceutycznych, Zakładów Elektronicznych Unitra, Ludowej Spółdzielni Wydawniczej oraz znaku I Biennale Plakatu w Warszawie (I nagroda w konkursie, 1966 r.), Muzeum Kultury Fizycznej i Turystyki w Warszawie.
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00128_0.jpg?fit=300%2C138&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00130_0.jpg?fit=204%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00131_0.jpg?fit=230%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00133_0.jpg?fit=300%2C296&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00134_0.jpg?fit=300%2C275&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00135_0.jpg?fit=300%2C293&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00136_0.jpg?fit=225%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00137_0.jpg?fit=300%2C222&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00138_0.jpg?fit=300%2C297&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00139_0.jpg?fit=300%2C292&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00140_0.jpg?fit=300%2C292&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-D-00141_0.jpg?fit=300%2C222&ssl=1)