Fotomontaż ekspresyjny
Najwcześniejsze prace fotograficzne Bąkowskiego pochodzą z lat 1967-1968. Widać w nich charakterystyczne dla całej twórczości artysty, traktowanie odbitki fotograficznej jako punktu wyjścia do tworzenia całkowicie nowych kompozycji. Stosując techniki fotomontażu i fotoinstalacji artysta budował prace obdarzone silnym ładunkiem ekspresji.
Zdjęcia z tego czasu obracają się w kręgu relacji symbolicznych. Realizowane były najczęściej techniką fotomontażu, przez zestawianie przedmiotów, które współistniejąc obok siebie w obrazie potęgowały nawzajem swoją wymowę. Były to zatem montaże o charakterze raczej ekspresyjnym, a nie wywodzące się z kręgu stylizacji nadrealistycznej - pisał o pracach Bąkowskiego Zbigniew Dłubak.
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/murzyn.jpg?fit=240%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/usta.jpg?fit=300%2C205&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/uszy_1.jpg?fit=300%2C207&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/fotoinstalacja68.jpg?fit=192%2C300&ssl=1)