Malarstwo polskie, 1959
Plakat przygotowany na wystawę Poolse Schilderkunst van nu w Stedlijk Museum w Amsterdamie (1959) to jeden przykładów zastosowania dosłownego malarskiego gestu, z którego Zamecznik zazwyczaj rezygnował. W roczniku warszawskiej ASP (1974) opublikowano jego wypowiedź: „Plastykę traktuję trochę jak produkcję maszyn – konstrukcję budynków. Staram się operować, jeśli można tak powiedzieć, „prefabrykowanymi”, elementami jak czcionka, jakieś gotowe formy. Pędzlem posługuje się najmniej”.
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00087.jpg?fit=204%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00075.jpg?fit=227%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00080.jpg?fit=227%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00084.jpg?fit=233%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00085.jpg?fit=231%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00089.jpg?fit=239%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00088.jpg?fit=227%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/07-A-00086.jpg?fit=230%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/PL-03476_0.jpg?fit=206%2C300&ssl=1)