Czynność - Gest, 1980
Cykl składa się z kilku trzyczęściowych serii zbudowanych według tej samej reguły. Pierwsza fotografia przedstawia konkretną czynność: zdejmowanie lub zakładanie bielizny: np. stanika, majtek i pończoch. Druga fotografia powtarza kompozycję pierwszej – naga modelka odgrywa tą samą czynność, markując trzymane fragmenty ubrania. Na ostatniej fotografii przedstawiono na czarnym tle tylko ręce wykonujące ruch z pierwszych dwóch fotografii. Ten sam układ rąk pozbawiony określających go atrybutów, ciała kobiety i części ubioru, staje się abstrakcyjnym gestem. To uproszczenie kompozycji do pozornie pustego gestu nawiązuje to cyklu „Gestykulacje”, nad którym prace Dłubak zakończył w 1978 roku oraz do koncepcji „znaku pustego”.
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00959.jpg?fit=300%2C230&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00960.jpg?fit=300%2C230&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00961_1.jpg?fit=300%2C231&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00962.jpg?fit=300%2C234&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00963.jpg?fit=300%2C234&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00964.jpg?fit=300%2C234&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00965.jpg?fit=259%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00966.jpg?fit=259%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00967.jpg?fit=259%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00968.jpg?fit=285%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00969.jpg?fit=284%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/01-A-06-00970.jpg?fit=284%2C300&ssl=1)