Obrazy
Do cyklu „Desymbolizacje” należą także fotografie płócien m.in. Jana Matejki, Jacka Malczewskiego i Jankiela Adlera, które Dłubak wykonywał pod różnym kątem, uzyskując efekt zniekształcenia kompozycji malarskiej. Fotografie płócien zestawione w serie prowokują pytania o możliwość przestrzennego odczytania płaskiej fotografii i płaskiego obrazu, o status przestrzeni i perspektywy zawartych w kompozycji dzieła i tych wywołanych przez oglądającego je, poruszającego się widza. Pytania, które stawia Dłubak są odległe od symbolicznego znaczenia obrazów i przypisywanych im wartości narodowych. Czarno-białe fotografie Dłubaka przedstawiają tylko fragmenty obrazów – to analiza sposobów widzenia w ramach zmiennych perspektyw, poszukiwanie nowego znaczenia dla utrwalonej kompozycji.
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05508.jpg?fit=800%2C539&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05429.jpg?fit=536%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05452.jpg?fit=545%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05454.jpg?fit=535%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05477.jpg?fit=540%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05478.jpg?fit=540%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05481.jpg?fit=537%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05489.jpg?fit=537%2C800&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05496.jpg?fit=800%2C541&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/faf.org.pl/wp-content/uploads/2023/12/01-N-03-05499.jpg?fit=800%2C548&ssl=1)